Pályázati felhívás köztemetők – kegyeleti közszolgáltatási szerződés útján történő – üzemeltetésére
NYILVÁNOS PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
PÁLYÁZATI FELHÍVÁS ITT letölthető!
Szigetvár Város Önkormányzat Képviselő-testülete a temetőkről és a temetkezésekről szóló 1999. évi XLIII. törvény (továbbiakban Ttv.), az e törvény végrehajtásáról rendelkező 145/1999 (X.1) Korm.rend. (továbbiakban: Korm. rendelet) alapján pályázatot hirdet a Szigetvár 1973/2 hrsz valamint 1973/3 hrsz és 0110/1, 0110/2. hrsz alatti, „temető” megjelölésű köztemetők üzemeltetésére 5 éves határozott időtartamra.
Kegyeleti közszolgáltatási szerződés csak azzal a gazdálkodó szervezettel köthető, amely a temetőkről és temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. törvényben és annak végrehajtásáról szóló 145/1999. (X. 01.) Korm. rendeletben meghatározott szakmai, pénzügyi és egyéb feltételeknek megfelel és azokat a pályázat benyújtásával egyidejűleg hitelt érdemlően igazolja.
Közzététel időpontja: 2024. június 28.
Ajánlatok beérkezésének határideje: 2024. július 15. hétfő 10:00 óra
Ajánlatkérő:
Szigetvár Város Önkormányzat, 7900 Szigetvár, Zrínyi tér 1.
Eljárás: tárgyalás nélküli, az eljárás egy ajánlat beküldése esetén is érvényes.
A pályázók köre:
számlaképes, kegyeleti közszolgáltatási feladatok ellátására alkalmas gépparkkal és/vagy megfelelő számú személyi állománnyal rendelkező vállalkozás, gazdasági társaság, akik a fenti munkákat tevékenységi körük alapján jogosultak elvégezni.
1. A temetők műszaki adatai:
a) Kanizsai temető (A temető természetben a Szigetvár, belterület 1973/3 hrsz. alatti kivett temető megnevezésű, 1.3187 m² területű ingatlanon, valamint a Szigetvár, belterület 1973/2 hrsz. alatti kivett lakóház, udvar, gazdasági épület megnevezésű 660 m2 területű ingatlanon helyezkedik el a csatolt tulajdoni lap és térképi kivonat szerint azzal, hogy a temető területén található lakóház, gazdasági épület jelenleg szociális bérlakásként funkcionál, az nem képezi a temető részét.)
b) Turbéki temető (A temető természetben a Szigetvár, külterület 0110/1 hrsz. alatti kivett temető, ravatalozó, 2 db gazdasági épület megnevezésű, 4.5603 m² területű ingatlanon, valamint a Szigetvár, külterület 0110/2 hrsz. alatti kivett lakóház, udvar megnevezésű, 432 m2 területű ingatlanon helyezkedik el a csatolt tulajdoni lap és térképi kivonat szerit.)
A temetői területek közcélú használatú magánterületnek, így az Étv. 2. § 13. pontja alapján közterületnek minősülnek.
2. A szerződés időtartama: Határozott idejű, szerződéskötéstől számított 5 éves időtartam.
Az Önkormányzat a nyertes pályázóval feladat-átruházási szerződést köt.
A szerződésben a pályázónak vállalnia kell, hogy mint Feladatellátó minden év június 30-ig az üzemeltetéssel összefüggő bevételeiről és kiadásairól az önkormányzatot tájékoztatni köteles, valamint beszámolni köteles a Képviselő-testületnek a kegyeleti közszolgáltatási szerződés keretében a temetők fenntartása és üzemeltetése körében elvégzett éves munkájáról.
3. A pályázat nyertese a temető üzemeltetése és a közszolgáltatás körében az alábbi feladatokat köteles ellátni:
Az üzemeltetés és temetkezési szolgáltatás körében a temető törvény 16. §-ában, 25. § (1) bekezdésében, a Korm. rendeletben, Szigetvár Város Önkormányzat Képviselő-testületének a temetőkről és a temetkezésről szóló 27/2005. (XI.5.) rendeletében (a továbbiakban: Rendelet), valamint a pályázati felhívásban meghatározott feladatokat köteles ellátni.
4. Egyéb kikötések:
· A Feladatellátó a temetkezési szolgáltatók tekintetében az egyenlő bánásmód elvét köteles tiszteletben tartani.
· Az Feladatellátónak a kegyeleti közszolgáltatás mellett temetkezési szolgáltatást is nyújtania kell.
· Feladatellátó kötelezettséget vállal, hogy az önkormányzat temetővel kapcsolatos rendeletében meghatározott díjakat alkalmazza, azonkívül egyéb díjakat nem állapíthat meg. Feladatellátó a díjak felülvizsgálatát minden év szeptember 15-ig kezdeményezheti.
· Feladatellátó kötelezettséget vállal arra, hogy a kegyeleti közszolgáltatást más gazdasági tevékenységétől számvitelileg elkülöníti. A Feladatellátó köteles az üzemeltetéssel összefüggő bevételeiről és kiadásairól, valamint tevékenységéről az önkormányzatot évente tájékoztatni június 30-ig.
· A temető üzemeltetésével összefüggő feladatok költségei Feladatellátót terhelik.
· A temetővel kapcsolatos fejlesztési, beruházási igényeket Feladatellátó az Önkormányzat felé előzetesen jelzi, de ez nem keletkeztet az önkormányzat számára kötelezettséget. A felújítással, beruházással kapcsolatos költségek az Önkormányzatot terhelik.
· Feladatellátó köteles minimum évi 2 önkormányzatot terhelő temetést (köztemetés) térítésmentesen elvégezni.
· Feladatellátó fenti tevékenységei alapján végzett tevékenységéért a tulajdonostól külön díjazásra nem jogosult.
Részletes feladatmeghatározás a szerződéstervezetben található.
5. Díjazás, költségek viselése:
A sírhely árak és a szertartási díjak mértékét az önkormányzat rendeletben szabályozza, mely díjakat a temettető közvetlenül a Feladatellátónak fizeti meg.
A köztemetőben felmerülő valamennyi közüzemi költség, így az elektromos áramellátás, a vízdíj, továbbá a köztemető tisztántartásával, gyommentesítésével, síkosság mentesítésével összefüggő költségek a Feladatellátót terhelik.
Köztemetések éves száma: kb. 4-5 db
Temetések éves száma: kb. 200 db
A köztemető fenntartásával kapcsolatos valamennyi beruházási, felújítási költség önkormányzatot terheli.
6. A temetőben az alábbi fejlesztések, beruházások megvalósítását tervezi az önkormányzat:
A kegyeleti közszolgáltatási tevékenységhez kapcsolódóan a Kanizsai temető területén 1 db felújításra szoruló ravatalozó épület található, valamint szükséges a temető területén mosdó kialakítása és az északi oldalon található épített téglakerítés egy részének helyreállítása. A temető területén található ravatalozó épület Önkormányzat tulajdonát képezi, viszont a kegyeleti közszolgáltatási tevékenység ellátásához az alábbi eszközök, tárgyak biztosítása szükséges a kegyeleti közszolgáltatási tevékenységet ellátó szervezet részéről (a szerződéskötés időpontjára):
· ravatalozó épület berendezési tárgyai:
- minimum 6 db szék;
- minimum 2 db kandeláber;
- minimum 2 db koszorúállvány;
- minimum 1 db ravatalozó asztal;
- minimum 1 db ravatalozó asztalterítő.
· A temető területén biztosítani szükséges:
- minimum 6 db 1 m3 űrtartalmú szemétgyűjtő kosár;
- minimum 2 db norton kút.
A kegyeleti közszolgáltatási tevékenységhez kapcsolódóan a Turbéki temető területén 1 db megfelelő műszaki állapotú ravatalozó épület található, valamint a temető területén mosdó kialakítása megtörtént. A külterület 0110/2 hrsz-on fellelhető kivett lakóház, udvar megnevezésű ingatlan is a temető területrészét képezi azzal, hogy korábbi években még az új ravatalozó épület megépítését megelőzően ravatalozóként funkcionált. Jelenleg funkció nélküli, gazdaságosan nem felújítható, bontása támogatott. A temető területén található új ravatalozó épület Önkormányzat tulajdonát képezi, viszont a kegyeleti közszolgáltatási tevékenység ellátásához az alábbi eszközök, tárgyak biztosítása szükséges a kegyeleti közszolgáltatási tevékenységet ellátó szervezet részéről (a szerződéskötés időpontjára):
· ravatalozó épület berendezési tárgyai:
- minimum 20 db szék;
- minimum 2 db kandeláber;
- minimum 2 db koszorúállvány;
- minimum 1 db ravatalozó asztal;
- minimum 1 db ravatalozó asztalterítő;
- minimum 1 db halotthűtő;
- minimum 1 db hangosítási rendszer (erősítő, hangfal, mikrofon);
- minimum 1 db szószék;
- minimum 1 db koszorúszállító kocsi.
A temető területén biztosítani szükséges:
- minimum 20 db 1 m3 űrtartalmú szemétgyűjtő kosár;
- minimum 5 db norton kút.
7. A pályázati kiírás mellékleteként kötelezően csatolandó dokumentumok:
· Felolvasólap (értékelési részszempontokra tett ajánlati elemek megjelölésével, azaz a Feladatellátó általi hozzájárulás összegét az önkormányzat által megvalósítani kívánt fejlesztésekhez, beruházásokhoz, vállalt köztemetések száma)
· Cégkivonat, aláírási címpéldány egyszerű másolata
· Az 1999. évi XLIII. törvény 30. § (1) bekezdés szerinti engedély másolata.
· A 145/1999. (X.1.) Korm rendeletben előírt egyéb hatósági engedélyek másolata:
- temetkezési szolgáltató szakképesítést igazoló dokumentum másolata
- felelősségbiztosítási szerződés, fedezetigazolás vagy kötvény
- kertészeti, parkgondozó, illetőleg kertépítő végzettséget igazoló dokumentum másolata
· Pályázó írásbeli nyilatkozata arról, hogy az ajánlat benyújtásának időpontjában nem áll végelszámolási, felszámolási vagy csődeljárás alatt.
· az állami (NAV) és a székhely szerinti önkormányzati adóhatóság 30 napnál nem régebbi nyilatkozata a pályázó köztartozás-mentességéről
· Pályázó nyilatkozata miszerint az ajánlattételi felhívásban foglaltakat elfogadja.
· Pályázó nyilatkozata arra vonatkozóan, hogy rendelkezik a temető törvényben és a Korm. rendeletben meghatározott tárgyi és személyi feltételekkel.
· Szakmai leírás (a közszolgáltatási tevékenység ellátásával kapcsolatos üzemeltetési feladatok ellátására vonatkozó elképzelések bemutatása, a helyi ügyfélfogadás ellátásnak módja, a feladat ellátásához szükséges tárgyi és személyi feltételek bemutatása),
· A köztemetés díjának meghatározása, a térítésmentesen vállalt köztemetések száma.
· a köztemető fejlesztésére szóló elképzeléseit
· Pályázó nyilatkozata alvállalkozó(k) bevonásáról (nemleges esetben is),
Közös pályázat dokumentumai (adott esetben),
· Nyilatkozat arról, hogy a Pályázó(k) és – adott esetben -az igénybe venni kívánt alvállalkozó(k) a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. tv. szerint átlátható szervezet(ek).
Az ajánlat minden oldalát aláírással, vagy kézjeggyel kell ellátni. A nyilatkozatokat cégszerű aláírással kell benyújtani. Az ajánlatnak tartalomjegyzéket kell tartalmaznia.
8. Ajánlatok bontása:
Szigetvár Város Önkormányzat 7900 Szigetvár, Zrínyi tér 1. emeleti tárgyaló,
időpontja: 2024. július 15. 10:00 óra
Bontáson jelen lehetnek: az ajánlatkérő és megbízottjai, Pályázók és megbízottjai.
Az ajánlatok bontásáról jegyzőkönyv készül, mely a pályázók részére a bontási követő 5 napon belül, e-mail útján megküldésre kerül.
9. Ajánlat benyújtásának módja:
A pályázatot egy zárt borítékban egy eredeti példányban (és elektronikus másolati formában, pdf. formátumban) cégszerűen aláírva Szigetvár Város Önkormányzatnál (7900 Szigetvár, Zrínyi tér 1., aljegyzői iroda) személyesen, vagy postai úton (úgy, hogy az ajánlattételi határidőre ajánlatkérő részére beérkezzen) lehet benyújtani.
A határidőn túl benyújtott pályázat nem kerül elbírálásra. A pályázó felelőssége, hogy pályázata megfelelő példányszámban, írásban, zártan, a pályázati felhívásban megadott címre közvetlenül, vagy postai úton és az ajánlatok bontását megelőző kerüljön benyújtásra.
Érvénytelen a pályázat, ha nem felel meg a pályázati felhívásban, illetve a jogszabályokban foglalt feltételeknek.
A borítékon fel kell tüntetni: „Pályázat – köztemető üzemeltetése – Ajánlattételi határidő előtt nem bontható fel!”
10. A pályázat elbírálása:
Az Önkormányzat az összességében a legkedvezőbb ajánlatot tevő pályázóval kíván szerződést kötni.
Érvénytelen a pályázat, ha:
- azt a pályázati felhívásban meghatározott határidő lejárta után nyújtották be,
- a pályázó nem felel meg a pályázati és a szerződés teljesítéséhez szükséges követelményeknek,
- egyéb módon nem felel meg a pályázati felhívásban és a kiírásban, valamint a jogszabályokban meghatározott feltételeknek.
11. Értékelési szempontok: Összességében legelőnyösebb ajánlat
1. Az önkormányzat által megvalósítani kívánt beruházásokhoz, felújításokhoz való hozzájárulás mértéke egy évre vonatkozóan (80 %)
2. A Közszolgálató által közvetlenül a temető fejlesztésére fordított összeg (10 %)
3. A térítésmentesen vállalt köztemetések száma (10 %) (min 2 db-max 5 db)
Az ajánlatok értékelési szempontok szerinti tartalmi elemeinek értékelése során adható pontszám: 0 -10. A módszer meghatározása, amellyel a ponthatárok közötti pontszámot megadásra kerül: az értékelési részszempontok esetén az egyenes arányosítás módszerét alkalmazza, az 1-2. értékelési szempont esetén a legkedvezőbb ajánlatot adó pályázat a maximális 10 pontot kapja, a többi ajánlat pontszáma arányosítás módszerével kerül meghatározásra. A 3. részszempont esetén (térítésmentesen vállalt köztemetések száma) a a minimumvállalás esetén 0 pont, a maximális, vagy azt meghaladó vállalás 10 pont),
A pályázatról Szigetvár Város Önkormányzat Képviselő-testülete jogosult dönteni, melynek eredményéről minden pályázó tájékoztatást kap.
A nyertes pályázó a pályázatok elbírálását követően köteles szerződést kötni. Abban az esetben, ha a pályázat nyertesével nem jön létre a szerződéskötés, akkor a szerződés a második legkedvezőbb pályázóval kerül megkötésre.
Az önkormányzat fenntartja magának a jogot a pályázat eredménytelennek nyilvánítására. Az önkormányzat nem biztosít lehetőséget hiánypótlásra. Az ajánlat benyújtásával kapcsolatos valamennyi költség pályázót terheli.
12. Szerződéskötésre biztosítandó feltételek:
- temetőkönyvvel azonos adattartalmú, azonnali lekérdezhetőséget biztosító informatikai program, temetői szakmodul rendelkezésre állása,
- Jelen pályázati felhívás 6. pontjában részletezett, a kegyeleti közszolgáltatási tevékenységet ellátó szervezet részéről biztosítandó eszközök rendelkezésre bocsátása.
A felhívással kapcsolatban bővebb tájékoztatás Hábián Bálint aljegyzőtől kérhető az alábbi elérhetőségeken habian.balint[at]szigetvar[dot]hu .
Tájékoztatás 2024. július 08. napján 12.00 óráig kérhető írásban (e-mailen), melyet Ajánlatkérő a pályázat beadása előtt minimum 2 munkanappal elektronikus úton megválaszol. Pályázóknak a pályázati anyag letöltését elektronikusan vissza kell igazolniuk (átvételi elismervény megküldésével) a fenti e-mail címre annak érdekében, hogy az eljárás során az esetleges tájékoztatásokat pályázók teljes körűen megkapják. Amennyiben Pályázó
a visszaigazolást elmulasztja, Ajánlatkérőt a részére történő tájékoztatás elmaradásáért felelősség nem terheli.
A pályázat megjelenik:
- önkormányzat hirdetőtábláján
- önkormányzat honlapján
Mellékletek:
1. Tulajdoni lap és térképmásolatok
2. Közszolgáltatási szerződés tervezet (és feladatleírás)
Szigetvár, 2024.06.28.
Dr. Vass Péter s.k.
polgármester