Sajtóközlemény

Sajtóközlemény

Pár gombnyomással kifizethetőek az ország jelentős részén a víz- és csatornadíj számlák

Megugrott az online fizetések száma az elmúlt egy évben. Többen fizetnek bankkártyával és jelentősen nőtt az elektronikus számlakezelés iránti igény is. Ezt a trendet erősítik maguk a szolgáltatók is: az országos hulladékgazdálkodási közszolgáltató (NHKV) mellett idén regionális közműcégek is csatlakoztak a Díjnet rendszeréhez. A Fejérvíz Zrt. után szeptemberben a Baranya-Víz Zrt. ügyfeleinek is elérhetővé vált a Díjnet kényelmi, elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatása, így jelenleg már 17 víz-és csatornaszolgáltató érhető el a Díjneten.

A Fejérvíz Zrt. 2021. február 23-i csatlakozása után újabb regionális víziközműtársulás, a Baranya-Víz Zrt. is döntött arról, hogy bekapcsolódik a Díjnet rendszerébe. A két társaság együtt több mint 70.000 háztartást szolgál ki mintegy 310 településen. Ezen szolgáltatók ügyfeleinek lehetőségük van a víz- és csatornadíj számláikat is online, a Díjneten keresztül kezelni.  A tapasztalatok szerint az elektronikus ügyintézés egyre népszerűbb, ezért egy-egy szolgáltató csatlakozásával jelentősen nő azon ügyfelek száma, akik a Díjnet ingyenes szolgáltatását igénybe veszik.

Az elektronikus számlakezelés jelentősen megkönnyíti a felhasználók életét, ennek segítségével a közüzemi és egyéb elektronikus számlák pár gombnyomással kifizethetőek. A szolgáltatás kényelmes, hiszen a számla érkezéséről a rendszer e-mail értesítést küld, a befizetés bármikor, bárhonnan, gyorsan és biztonságosan elintézhető, és azonnal megkapja a visszaigazolást az ügyfél. A Díjneten bemutatott elektronikus számlákat lehetőség van az iCsekk mobilapplikációba is átirányítani, ahol a számla megtekinthető és egyszerűen ki is egyenlíthető. A befizetés könnyen igazolható, nem kell az igazoló dokumentumokat külön őrizgetni, hiszen online pillanatok alatt lekérdezhetőek a korábbi befizetések is. A rendszer a regisztrált e-mail címre küldött emlékeztetőkkel segít betartani a fizetési határidőket, így csökkenthetőek az elfelejtett vagy megsérült számlák miatti kellemetlenségek is. A felhasználóknak lehetőségük van arra is, hogy a számlával kapcsolatos észrevételeket közvetlenül Díjnet fiókjukból küldjék meg a számlát kibocsátó szolgáltató részére.

„Ma már egy szolgáltató sem akar lemaradni, egyre többen kínálnak elektronikus fizetési lehetőségeket, és ezzel alapvető igényt elégítenek ki. A Díjnet szolgáltatásával ezen felül akár a háztartással kapcsolatos összes számlát egy helyen lehet kezelni, ami komoly egyszerűsítést, és ezzel ügyfélélmény-növelést jelent.” mondta Deé Gergely, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója. Továbbá kiemelte, hogy a szolgáltatók azért választják a Díjnetet, mert a rendszer környezetbarát és költséghatékony, hiszen az elektronikus számlabemutatásnak, valamint az online befizetésnek köszönhetően nem szükséges az ügyfeleknek papír alapú számlát küldeni.

Épp ezen előnyök miatt döntött a csatlakozásról 2021-ben a Fejérvíz Zrt. és a Baranya-Víz Zrt. is. A pozitív tapasztalatok, valamint az elektronikus számla iránt egyre növekvő igény hatására várhatóan egyre több ügyfelük tér majd át az elektronikus számlákra.

A Díjnet rendszerében immár 34 közmű- és egyéb szolgáltató található meg, és több mint 840 ezer regisztrált ügyfél élvezi az e-számlával együtt járó kényelmet.

Budapest, 2021.09.13.

További információ:

Háttérinformációk

Díjnet Zrt.

A Díjnet Zrt. Magyarország vezető független e-számlakezelési szolgáltatója. A Magyar Posta tulajdonában álló társaság ingyenes szolgáltatás keretében egyetlen felületen teszi lehetővé különböző közüzemi, telekommunikációs, biztosítási szolgáltatók, valamint távfelügyeleti cég ügyfeleinek, hogy számláikat elektronikus formában tekintsék meg, illetve egyenlítsék ki, továbbá lehetőséget biztosít közös költségek rendezésére, és akár adomány nyújtására a csatlakozott szervezetek számára. A rendszer emellett lehetőséget biztosít számlakibocsátókkal való kapcsolattartásra, észrevételek, reklamációk jelzésére, valamint egyes szolgáltatók esetében mérőállás-bejelentésre is. A Díjnethez csatlakozott számlakibocsátók száma jelenleg 34, a felületen (www.dijnet.hu) a legnagyobb fővárosi közüzemek mellett jelen vannak országos közüzemi, illetve telekommunikációs szolgáltatók és biztosítók, továbbá regionális közműszolgáltatók is. A Díjnet regisztrált ügyfeleinek száma jelenleg meghaladja a 840.000 ezret. A Díjnet indulása óta több mint 68 millió darab számlát kaptak a felhasználók a rendszeren keresztül, a 2007 óta kifizetett számlaösszeg pedig megközelíti a 300 milliárd forintot.

Baranya-Víz Zrt.

A cég Baranya megye területén 195 településen, mindösszesen 63.000 háztartás részére nyújt ivóvíz, 51 településeken pedig szennyvíz szolgáltatást is.

Forrás: https://www.baranyaviz.hu/dokumentumok/szolgaltatasi_terulet/szolgaltatasi_terulet_ivoviz.pdf

Fejérvíz Zrt.

Fejér megye víz- és csatornadíj közszolgáltatója 115 település ivóvízellátásáért, 76 településen pedig a csatorna elvezetésért felel.

Forrás: https://www.fejerviz.hu/mukodesi-terulet

A sajtóközlemény teljes anyaga ITT letölhető!

< Vissza a hírekhez

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Hírek, információk és események!